tirsdag 19. februar 2013

Endeleg i mål...

....med dette pleddet!
 
 
Det har teke laaaaaaang tid....
Altfor lenge.
 
 
 I lange perioder har det vore "gløymt" nedst i ei korg,
og kvar gong eg såg det kjente eg eit stikk av dårleg samvit.
Desto meir tilfedsstillande var det å bli ferdig.
Den mest kjedelege jobben var å sy i hop alle 150 lappane,
men no er det altså gjort!
 
No har eg lovt å hekle eit pledd til mamma.
Skal bli kjekt å starte eit nytt prosjekt,
men vi får håpe at det ikkje tek like lang tid som dette:-)

 
Finally I have finished this granny square blanket!
It's been taking forever.
The boring part was to sew all the 150 squares together,
I had problems motivating myself to do it.
It feels really great to have finished it though.
Now I have promized my mother to crochet a blanket for her.
Hopefully  it's not going to take as long as this one did...

17 kommentarer:

  1. Så herlig å endelig være ferdig med det:)blei kjempefint og du har virkelig vært flink!
    Ein fin fin dag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Wow, så nydelig det ble. Grattis og flinkis. Digger fargene og mønster.
    Nå kan du være stolt ja;)

    -malla-

    SvarSlett
  3. Kor artig å sjå - eg har hekla meg akkurat maken teppe for nokre år sidan!
    Einaste forskjellen er den rosa kanten rundt:) Elles er det akkurat same fargar i det! Ja det er mykje jobb - og særleg ihopsyinga er tidkrevjande og kjedeleg. Teppet vart iallefall kjempefint:)
    Fin dag til deg!

    SvarSlett
  4. Skjønner godt at du gleder deg å bli ferdig med dette prosjektet! Det er alltid morsomt å hekle bestermorsrutene, men å sy de sammen.....nei, takk! Teppet ditt ble knallfint!
    Hilsen fra PillePalle

    SvarSlett
  5. Gratulerer med flott teppe!
    Å sy saman er kjedeleg... Mykje kjekkare å hekle rutene saman undervegs. Prøv det neste gong!

    SvarSlett
  6. Wow, så utrolig fint!!! Det ligger mye arbeid bak et slikt teppe!!
    Herlig når man er ferdig og endelig kan ta det i bruk!
    Her er vi utålmodige på vinterferie nå! I går kom det voldsomt mye snø, så nå er det skikkelig fint ute her! Jeg håper å få tatt en tur på Rørosmartn i morgen, må se om jeg får psyka meg opp til kjøreturen :p Men det er jo så verdt det når man kommer dit! Håper dere har en fin dag! Klem, Randi.

    SvarSlett
  7. Du er god. For en jobb, men jammen ble det lekkert !!

    SvarSlett
  8. Skikkeleg flott!
    Seier som Solveig: Du må hekle saman lappane neste gong;)

    SvarSlett
  9. Vakkert pledd Mari,og nydelige farga!
    Eg har og lyst på eit men er redd for at det blir eit tidkrevande prosjekt ;0)
    Bestemora mi lagde og slike pleid som ho brukte å silkefor på, på baksida.
    So her kom minna strøymande på når eg såg ditt vakre pledd!
    Flinke du c",)
    Klem

    SvarSlett
  10. Hei og takk for hyggelig kommentar. Fantastisk bestemorsteppe du har heklet! Utrolig fint. Jeg drømmer om å hekle et sånt et en vakker dag. Stolen du viser er også veldig fin - helt spesiell, en slik stol har jeg aldri sett før. Ha en riktig god helg og vinterferiedager.

    SvarSlett
  11. Svippa nett innom for å takke for fine ord på bloggen min her hin dagen!

    God fredagskveld!

    SvarSlett
  12. Så flink du er! Det var utrolig fint. Tålmodighetsprøve å lage så stort teppe, sikkert herlig å bli ferdig :)

    SvarSlett
  13. Nå har jeg nett lært meg å strikker votter å synes jeg er såååå flink, så måtte jeg le:)) Joda, jeg er flink å strikke votter for å være meg men jammen ble jeg imponert over arbeidet ditt her.

    Bruker ikke like slike pledd som dette men du har absolutt brukt perfekte farger som gjør at jeg synes det var kjempe lekkert:))

    Ser bare her på Martnan, kunne vært mye mer fint om fargevalgene hadde vært mer moderate, men så var det dette med smaken da:)))

    Lekkert teppe iallefall!! Nå skal jeg avansere på vottene å strikke hjerte :)) Ble inspirert nå vettu:)))

    SvarSlett
  14. Imponerande arbeid! Og nydelege fargar :)

    SvarSlett
  15. helt nydelig pledd! Du er flink!

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.